Cargo Service is your shipping agency in the ports of Brunsbuettel and Glueckstadt.
Cargo-Service offers a comprehensive service as a ship broker, freight forwarder and shipper in the ports of Brunsbuettel.
The Elbehafen is a multi-purpose port excellently joining water, rail and road. Fast turnarounds, high levels of productivity and safety as well as total reliability are the basics for flexible, economical just-in-time operation. On this target we focus with our main ideas. These days service companies can not satisfy their customers‘ demands just by standard offers. Highly specific and detailed demands require as specific individual solutions. Therefore our work starts with analysing and discussing:
Targets
► Status quo analysis
► optimising of supply chains
► individual logistical concepts
With motivated and flexible staff, proactive thinking and economically optimised working processes we focus on our customers‘ demands ─ 24 hours a day, 7 days a week!
Nautical Specifications
Infrastructure
Quay Specifications
Operational Equipment
The Oilport is located at the norther part of Kiel-Canal, within immediate distance to the Brunsbüttel locks (at km 3,55). Various liquid refinery products are being handled. Apart from jetty VIII, all other jetties are owned and operated by Shell Deutschland GmbH, subject to leasehold law.
Location: At the northern part of Kiel-Canal at km 3.55
The port of Ostermoor is located at the Southern part of Kiel-Canal, within immediate distance to the Brunsbüttel locks (at the southern part of Kiel-Canal at km 5.65). The port was erected in 1975 as supply and disposal facility for the nearby industry (Bayer AG Werk Brunsbüttel / TOTAL Bitumen Deutschland GmbH / Yara Brunsbüttel GmbH).
The handling facilities for ammonia, urea, crude oil and various liquid chemicals are factory-owned and located on port areas which are leased from Brunsbüttel Ports.
Der Außenhafen Glückstadt liegt an der internationalen Schiffahrtslinie Elbe im Einzugsgebiet von Hamburg und ist somit ein idealer Standort für den regionalen Massen- und Stückgutverkehr. Der Regionalverkehr wird durch ein umfassendes Hinterland geprägt. Verschiedene Industriezweige, wie Papier-, Zement- und Holzfirmen, sowie Kraftwerke werden über den Außenhafen Glückstadt versorgt. Auch der landwirtschaftliche Bedarf an Dünger-, Futtermittel- und Getreideverkehr wird über den Außenhafen Glückstadt abgewickelt.
Durch die spezielle Lage wird er Außenhafen Glückstadt insbesondere auch als Umschlagsplatz für den direkten Umschlag Seeschiff - Binnenschiff oder umgekehrt genutzt. Durch die große Kapazität ist der Kran auch in der Lage Schwergut zu bewegen. die Anlagen des Außenhafens Glückstadt sind auf diese Einsatzbereiche hin ausgerichtet und vielseitig einsetzbar. Geeignete Einrichtungen, modernes Gerät und geschultes Personal ermöglichen einen optimalen Einsatz.
• Kailänge: 470,00 m
• Zulässige Tiefgänge bis 6,00 m
• 5 Liegeplätze
• Terminalfläche: 29.000 m²
• Hallenlagerfläche: 4.100 m²